Prikaz filma „Vozim ti priču s Teom Tulić“

Marina Bakarić, Belveder

Riječka autorica Tea Tulić pokušala je saznati koja bi taksi bio životinja da je grad Rijeka džungla.

Uspješna riječka književnica
Pogledala sam kratki film „Vozim ti priču s Teom Tulić“. Radi se o riječkoj književnici koja razgovara s taksistom u okviru projekta „Vozim ti priču“. Taj je projekt rezultat suradnje Festivala europske kratke priče, Rijeke 2020 i Centra za kreativno pisanje. U njemu je sudjelovalo nekoliko riječkih književnika, a na temelju njihovih razgovora s taksistima nastale su kratke priče. U ovome filmu s taksistom Ivicom Strmečkim razgovara Tea Tulić, književnica rođena u Rijeci 1978. godine. U svojoj je karijeri ostvarila mnogobrojne uspjehe vezane uz prozu koju je objavljivala u mnogim domaćim i inozemnim časopisima. Njezine su kratke priče prevođene na više europskih jezika. Godine 2011. osvojila je nagradu Prozak za najbolji rukopis autora do 35 godina te je članica žirija međunarodnoga književnog natječaja Lapis Histriae.

Neobično pitanje
Na samome početku filma autorica je upitala taksista jedno izrazito neobično pitanje. Pitala ga je koja bi taksi bio životinja da je grad Rijeka džungla. Zanimljiva mi je njezina usporedba Rijeke s džunglom jer se i meni katkad čini takvom zbog silnih gužvi u prometu. On joj je na to odgovorio da bi to bila neka mirna životinja, ali sposobna da se obrani kad je netko napadne. Taj mi odgovor nije bio u potpunosti jasan pa mi se taksist učinio pomalo tajnovitim. Književnica je potom taksi usporedila s pumom: gipkom, savitljivom i brzom životinjom. Mogla bih zamisliti zašto uspoređuje taksi s pumom. Mislim da je to zbog toga što bi taksisti i sami trebali biti takvi da u najkraćem roku najbržom rutom dođu do odredišta. Taksistu se, međutim, nije pretjerano svidjela autoričina usporedba jer smatra pume suviše agresivnima. Zatim je rekao da bi taksi zasigurno bio neka snalažljiva životinja, pa se književnica prisjetila zmije. Smatram zmije izuzetno snalažljivima, ali se često povezuju sa zlom zbog biblijskih priča. Ne bih se, stoga, složila s navedenom usporedbom, a nije se ni književničin sugovornik. On se prisjetio ptica, a ona je na to rekla da bi tada taksiji bili golubovi ili vrapci. Nasuprot tome, taksistu se više sviđaju galebovi iako autorica tvrdi da su oni prilično surovi. On se s time samo djelomično usuglasio.

Atmosfera
Gledajući film, otkrivamo noćnu Rijeku. U nekim se dijelovima snimao taksist, a u nekima književnica. Atmosfera je bila pomalo mirna zbog opuštajuće pozadinske glazbe, ali na neki način i energična zbog neobičnog i nesvakidašnjeg razgovora. Mislim da se više trebao snimati vanjski prostor, a ne uglavnom osobe u krupnijim planovima.

Jedinstvenost i kreativnost riječkih književnika
Cijela ideja ovoga projekta vrlo mi je zanimljiva te mislim da je jako originalan. Na ovaj način pisci mogu dobiti razne ideje za svoja buduća djela. Svidjelo mi se to što su filmovi kratki, ali i jasni jer tako možemo zapamtiti sve najvažnije informacije. Smatram da književnici imaju veliku ulogu u kulturnom životu nekoga grada, regije ili države te da su riječki književnici veoma pridonijeli ne samo riječkoj već i hrvatskoj kulturi sudjelujući u ovome projektu. Preporučila bih svakome da pogleda ovaj film, ali i druge filmove vezane uz navedeni projekt, osobito ljudima koji ne žive u Rijeci kako bi upoznali jedinstvenost i kreativnost riječkih književnika.

Nika Brašnić

Film „Vozim ti priču s Teom Tulić“ može se pogledati na YouTubeu:
https://www.youtube.com/watch?v=ZYcWeDCXzXw (pristupljeno 19. siječnja 2020.).