Šetnja Korzom uz Beethovenove skladbe

Andrea Kopri, Prolaznici Korzom

U okviru nastave Glazbene umjetnosti dobila sam zadatak prošetati Korzom slušajući na slušalicama dvije Beethovenove skladbe – „Für Elise“ i Moonlight sonatu“.

Prolazeći centrom grada i slušajući dvije, ugođajem potpuno različite, Beethovenove skladbe, možemo zaključiti mnogo toga o vlastitim emocijama te kako glazba utječe na njih, kao i na percepciju svijeta oko nas.

Prva Beethovenova skladba koju sam slušala bila je „Für Elise“. Skladba poznate i  veselije melodije navela me da ljude koje promatram vidim tako da u njima prepoznajem samo sretne emocije. Prizor je nalikovao uvodu nekog filma. Slušajući tu skladbu, nisam detaljnije proučavala ljude i njihove moguće osobne probleme i mane, nego su oni za mene bili samo prolaznici, kao statisti u filmu. Skladba mi je na taj način brzo proletjela te mi se činilo da kratko traje.

Za razliku od ove skladbe slušanje druge navelo me na kompletno kontrastno razmišljanje. Ugođaj prvog stavka skladbe „Moonlight sonata“ sumoran je i tužan. Ponukao me da si o svakome prolazniku postavim pitanje: „Što li je njima danas pošlo po zlu?“ Oni za mene tada nisu bili samo prolaznici, već glavni likovi sa svojim životnim pričama. Ugođaj je bio toliko tmuran, pa mi se, u tada sunčanoj Rijeci, činilo da pljušti kiša. U jednom je trenutku zapuhao jak vjetar, što je pridonijelo teškoj atmosferi slušanja skladbe.

Možemo zaključiti da nas glazba može navesti da promatramo ljude drugačije te da smišljamo priče o njima. Kada prolazim gradom sama, obično ne obraćam pozornost na emocije ljudi oko sebe, no ovaj zadatak naveo me da to učinim.


Nina Grujičić